fredag 24 februari 2012

Etapp 1, tempo

Sedvanlig nummerlappspåsättning. Foto: Ole Christian Fagerli
Allt kändes super innan start och jag värmde upp som aldrig förr, det vill säga 40 min uppvärming! Men när starten väl gick så cyklade jag som en kratta första kilometrarna. Tror det ändå gick ganska fort men dessvärre tog det för mycket på krafterna att åka fort med teknik som en kratta så ut på loop två så var jag tokstum... Tog mig i mål totalslut som 24:a 47 sekunder efter i min före detta bästa disciplin.

Behövs nog lite mer träning på Big Ninen för att kunna köra bättre tekniskt, dvs kraftsnålt. Snabbt kan ju många köra ett tag, dock gäller det ju att göra det utan att förbruka onödig energi.

Imorgon blir det ett längre lopp med en massa höjdmeter. Jag spänner bågen och ser om det håller!

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar