tisdag 21 februari 2012

C1 Voroklini

Det blev en tuff dag i Voroklini i förrgår. Jag gick ganska lätt med topp 15 första delen av loppet. Har dock panget till att ta mig ännu högre i starten men vis av erfarenhet satt jag kvar i sadeln och sparade benen till senare. Tack vare cykelcrossen har jag tagit mig från att vara urdålig på att starta för några år sedan till att faktiskt bli ganska vass på det utan att bränna onödigt krut, nu ska bara spurten tränas upp också så alla egenskaper hamnar på plats.

Glad kille innan start. Foto: Lars-Frederic Nordbakken

 Jag körde ett jämt race och blev till slut 21:a man i det starkaste startfältet Sunshine Cup någonsin haft. Det märks att det är OS år om man säger så. Jag safeade något med krafterna under racet så med öppna spjäll i helgen finns det placeringar att plocka.

Rädd?  Foto: Lars-Frederic Nordbakken   
Lätt snyggaste ta-i-minen. Foto: Ronny Nyhus
Det är nu till helgen de stora poängen delas ut eftersom det är ett HC-etapplopp. Viktigt att göra ett bra race då!

Träning idag blir 4*4 min på förmiddagen och 5 st 30 sekundare på eftermiddagen...

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar