lördag 25 februari 2012

Etapp 2, P2P

Jaha då har jag tagit mig hem från en sunkdag i bergen. Det blev punkafest/krängningsfest för mig idag. Låg med i tätgruppen typ halvägs och där det alltid spricker av så var jag för långt bak. Folk sullade framför och satte ner fötterna och jag hade varken krämen eller inställningen att köra ikapp.

Jag fortsatte trots kränkningen att mata på fint i en liten 5 mannagrupp en bit bakom täten. Men nästan framme vid "stigen" så försvann nästan all luft ur bakhjulet och jag blev tvingad att släppa direkt eftersom det gick för tungt och sladdade i kurvorna. Väl på stigen var det till en början bra med lite luft då det greppade som fan. Men till slut krängde jag ur det sista och blåste i en patron.

Foto: Supermeken Lars Fredrik Nordbacken
På toppen pumpade Lars Fredric upp bakhjulet och dessvärre missade då Ole Christian precis sin langning... Men jag tog en flaska i ryggfickan och matade tillsammans med Lukas Flückinger ikapp Ole utför och lyckades ge honom langning. När jag sedan skulle ta mig förbi Ole igen så krängde jag ur all luft ur framhjulet...

Bytte framhjul i botten av backen och blev långt bak i mål... Blir kul att starta långt bak imorgon...

BTW så kör Emil Lindgren som en kung här nere och sopade hem dagens etapp före världsmästaren Kulhavy!

Sorry för tråkinlägg.../Darvell

2 kommentarer:

  1. Tråkigt Mange. Men du kommer igen!! Du är ju snabb och fin. Kör en tinto-ladd nu!!

    SvaraRadera
  2. Tack Adam det är såklart lösningen! Men inte mer än en är tillåtet... Spänn upp dig nu så du kan kränka vasaeliten på söndag!

    SvaraRadera