måndag 14 maj 2012

Influensa och en ny plan

Vi börjar med en grym film Merida drog ihop medan jag och Nilsson var på presscamp på Mallis i februari.

Jag åkte på maginfluensa efter Kolmårdsbiken i slutet på april och blev inte av med skiten förrän förra helgen. Hade en viktig träningsperiod planerad just då och var dessutom för svag när jag väl blev frisk. Ställde därför in världscuptävlingarna den gångna helgen och nästa för att istället fokusera på Billingeracet nu till helgen.

Körde lite lättare träning med supertalangen Jonatan Steen. Vi har fokuserat på teknik och matat många timmar på bökiga stigar runt Falun. För att få lite fart i benen har jag även kört träningstävling på Jungfruberget och ett riktigt blött Ingarvet GP. Hade fin fart på dessa men orken tog slut på tok för snabbt.

Igår ökade jag kvalitén ett snäpp till och ställde upp i Skandis GP med alla snabba lansvägsproffs som var på plats i Uppsala för Scandis Bike Weekend. Det var som under crosshösten jag och Jesper "Monsterstarten" Larsson som tog Kalasbussen ner till Uppsala för lite snabb landsvägstävling.

Jag kände mig bra mycket bättre än väntat och klarade av att sitta med i en väldigt avskalad huvudklunga in till mål. Dessvärre gick en grupp iväg tidigt och då var jag inte riktigt på allerten och visste dessutom inte om det var några snabbingar som gick iväg. Cykelcity ställde endast upp med Christian Bertilsson och de andra lagen har jag för dålig koll på för att veta när det brinner i knutarna och det är dags att lägga på en rökare för att gå ikapp. Jag försökte med en del fartökningar och var stundtals med för att hålla fart i gruppen för att komma ikapp utbrytarna.
Jag och Calle Sandell i ett utbrytningsförsök ut på sista varvet. Foto: Mikael Blomkvist
Sista utbrytningsförsöket med Calle såg ut att gå hem men i sista backen stod vi som parkerade med förtjockade surben medan klungan flög förbi i rasande fart uppe på toppen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar