måndag 28 maj 2012

Vinst i Borlänge Tour


Då var Borlänge Tour avklarat och det blev vinst i alla race!

Vi startade i fredags med en prolog sen i lördags var det XC och igår avslutade vi allt med ett tempo. Lyckades vinna fredagens prolog 1,8 sekunder före Calle Friberg och det var lika tajt de andra två racen. I lördags på xc-loppet kom jag och Calle iväg ensamma på näst sista varvet efter att Mange satte in en fin attack som jag sedan skarvade vidare på. Vi höll ihop hela vägen in mot mål och jag fick vinna första spurten för i år, kändes riktigt bra att få göra det men samtidigt jäkligt nervöst inför söndagens tempo då det fortfarande bara skiljde ca 2 sekunder mellan mig och Calle..
Värmde upp lite mer än vad ja brukar inför tempot för att känna lite hur bena kändes och förhoppningsvis få "igång" dom lite efter två hårda race. När det var dags för start kändes bena helt okej så det var bara att hoppas på att det skulle hålla hela vägen in till mål.. Fick lite tider utefter banan och ena stunden var ja efter Calle, sen var jag före och så var vi lika, så var det hela vägen in till mål...
Lyckades vinna etappen med 3 sekunder före Calle och fullbordade helgen med 3 av 3 vinster!
Mange blev 3:a och Nilsson 5:a totalt så det blev ännu en lyckad helg för laget!

Foto: Sandra Kvist

Nästa race blir troligtvis Kattegattstouren nu till helgen i Varberg innan det är dags för Raumerrittet och Lida Loop nästa vecka!
/Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar