måndag 20 maj 2013

1 st rejäl 4x4

I lördags skulle jag, Mange och Jone köra 4x4 ute i stugan. Med blå himmel, nyäten frulle och en perfekt seg och lång uppförsbacke framför oss var vi lika laddade som vanligt inför ett skönt "jag-hatar-detta-pass". Första minuten kändes helt ok, då låg jag bredvid Mange och vi höll en bra jämn fart, minut 2 började jag kika på Manges bakhjul lite mer och bestämde mig för att det nog kunde vara bra om jag kröp in där bakom och fick lite andhämtning. Vi tuggade på och efter 4 min avbröt vi som vanligt. Mina lungor kändes ungefär som när jag var 13 år och tävlade i längdskidor en vanlig onsdagkväll på ett 3 kilometers elljusspår någonstans i dalaskogarna med 2 skogaholmsmackor och ett glas oboy i kroppen. Blodsmaken mötte nya höjder och ett tag kändes det som jag hade 2 grillspett i halsen. Vi rullade utför backen och började sakteligen göra oss klara för intervall 2 men känslan och illmåendet blev bara värre och värre. Jag var dock inte ensam om det även om det på bilden nedan ser ut som herr Darvell har förnedrat mig och är superpigg. Han började också få spykänslor och när Jone uppmärksammade oss att "Nu mina herrar har ni vilat i 10 min" så kände både jag och Mange att den inte var någon idé att köra någon mer 4x4. En mäktig känsla när man tagit ut sig så pass på 4 min att man hulkar i ett dike ute i skogen medans ens compadre står likadant bredvid. Vi lattjade lite stig och jag hängde med sönerna från Skugg en bit mot Falun innan jag svängde av mot stugan igen. Påvägen ut kände jag mig bättre och körde 2 st till 4 minutare, dock utan kräk och illamående.
Mange är inte lika pigg som han ger skenet av.
Foto: Jone

 Glöm inte att anmäla er till Cykelvasaläger med mig, Magnus och Staffan Larsson den 6-8 Juni. Då kanske vi lär ut hur man ska köra 4x4!



/Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar