onsdag 29 maj 2013

Total 2a på Borlänge Tour

Fredagens placering blev också lördags skörd. Tvåa efter Calle som hade bra fart i påkarna i helgen, fick släppa med 1.5 varv kvar av 6 varv totalt. Benen kändes som de har gjort sedan jag kom hem från Umeå tidigare i maj, över förväntan och jag kunde ta mig imål runt en minut före Bleckur som kom in på tredje plats. Söndagens korta XC lopp var för mig en ny tävlingsgren men rolig och jag kan tycka att det vore något för andra arrangörer att ta till sig. Blir intensiva och tighta tävlingar i denna form. Calle var lika stark på söndagen och kunde komma iväg i början där jag missade lite i starten och några killar låg mellan. Vi blev en grupp på 4-5 åkare men jag kände under hela tävlingen att jag hade koll på läget och benen svarade bra, på femte av de sex varv vi körde tryckte jag på i en backe och fick en lucka ner till resten. Ut på sista varvet så hann jag se en svart klump komma mot mig och rakt in i munnen, troligtvis en geting eller humla. Blev inte biten, magen kändes dock inte direkt top notch efter detta och kombinationen hög ansträngning och spyor är inte något jag rekommenderar. Med halva varvet kvar skulle jag försöka få upp det jag fått ner i halsen vilket resulterade till att jag vände huvudet åt sidan och skulle spy. När du vänder huvudet åt sidan vänder du också styret åt sidan vilket gjorde att jag körde in i en stubbe och fick springa uppför en backe, bakom kom då Fredrik Edin ikapp och jag fick se andra platsen försvinna. Kämpade mig imål med en mage som kändes som en centrifugerande tvättmaskin men jag kunde hålla undan tredjeplatsen för dagen och blev två totalt.

Foto från prisutdelningen efter sprinten. Mange är såklart med och vakar under min högra arm..


/ Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar