torsdag 16 maj 2013

Göteborgsgirot

Direkt efter Billingeracet i lördags begav vi oss mot Göteborg för att köra Göteborgsgirot MTB. Efter en rejäl middag på Scandic så slocknade vi snabbt i sängen och benen kändes förvånansvärt pigga på söndagens uppvärmning. Redan under Billingeracet var jag förvånad att kroppen svarade så bra och att jag kunde hänga med de "stora killarna" på både platten och skogen. En skön känsla som tyvärr utbyttes mot världens kramp med 1 mil kvar men jag lyckades hålla undan och kunde komma in på en nöjd fjärdeplats.

Men nu till Göteborgsgirot, vi startade ute i Skatås och direkt så skruvades farten upp och Calle lyckades smita förbi några lokala hjältar från GBG som kunde stigarna utan och innan medans jag och Mange hamnade strax bakom. När vi väl kom ikapp så syntes inte Calle till och jag och Mange började ta upp jakten men fick tider under banan att vi tappade. Vi körde ihop under hela loppet och fick än en gång trimma på att samarbeta vilket går ganska bra nu efter alla år vi kört ihop. Banan var riktigt kul och ibland kunde jag komma på mig själv att åka runt och le medans leran spruta och rötterna blev bara fler och fler. In mot mål så tyckte Mange att vi skulle spurta och jag var inte sen att haka på, dock så visste vi sedan tidigare att först in på stadion gällde om man skulle ta spurten och jag blev först in och kunde korsa mållinjen någon cm före Mange. Min goda kamrat hade nog kunnat stött av mig tidigare i någon backe om han hade velat men var väl så snäll så vi höll ihop hela vägen in i mål.

Under måndagen kunde denna löpsedel läsas runt om i Dalarna. Magnus går numera under namnet "Hjälten" som det stod om i artikeln.

/Nilsson

1 kommentar: