fredag 3 maj 2013

Ingarvet GP

Grymt Ingarvet GP idag, En rejäl klunga, bra fart och tighta spurter.

Henrik Öijer skrev på sin blogg att det finns väldigt olika taktiker för att göra den här träningen till det man själv vill ha ut av den och man kan i stort sett träna allt utom distans om man vill. Själv har jag bara kört för att vinna spurter i år eftersom jag vill träna på just detta. Tidigare år har jag kört lite olika upplägg som att köra fullt ända ifrån sista kurvan, försökt mig på utbrytningar och kört hårt i spets för att inga onödiga utbrytningar ska gå ifrån. Alltså allt från spurter till långa intervaller med grym sparring på allt. Det kan inte bli bättre! 
Här lyckas jag knipa första spurten och kör dessutom 20 meter för långt eftersom mållinjen var flyttad. Foto: Henrik Öijer
Foto: Daniel Olsson
Foto: Daniel Olsson
Sista spurten var jämn och jag bjöd ur allt som fanns men storspurteren Christoffer Kvist matade förbi på slutet. Foto: Daniel Olsson
Såhär glad blev jag eftersom jag lyckades skrapa ihop flest poäng. Trodde att just Christoffer tagit flest men tydligen var det en poäng till min fördel när vi räknade ihop. Kul! Foto: Henrik Öijer
/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar