onsdag 29 maj 2013

Seger och andraplats på dagens Dalaseriesprint

Började dagen med att skriva en femtimmarstenta i Materialmekanik. Blev väl sådär lagom pigg av det men eftersom den gick i Stockholm så hade jag gott om tid att vila upp mig på tåget hem. Stressade lite men hann till och med köra en hel del varv på banan innan kvalet.

Eftersom alla gick vidare fanns det möjlighet att spara lite på krutet så jag maxade inte i backen men resten av banan var alldeles för rolig att hålla igen på! Tror jag fick fjärde tid och harvade mig därefter ända till final trots usla starter.
Nöjding. Foto: Pumpen
I finalen fick jag bara en halvusel start och var nog trea in i första kurvan. Jag hade tanken att lasta järnet direkt i backen för att plocka positioner och det funkade så bra att jag var först upp. Men väl där uppe blev kurvan lite för snäv från mitt spår så jag la mig över hela banan. Det var nog bästa stället att vurpa på eftersom det var omöjligt att komma förbi om man inte var beredd på att köra över mig eller min cykel. Tack för att ingen gjorde det! Efter min vurpa splittrades fältet upp och jag kunde hålla ända till mål. Vet inte hur allt gick till bakom men Nisse var i alla fall tvåa efter mig i mål.

Alla fick varsitt kaffebröd i pris förutom 2:an som såklart behövde 2st.. Men den fadäsen rätade han upp genom att köpa två till! Goda var dom. Foto: Pumpen
Även Pumpen körde grymt idag, helt sjukt faktiskt! Nu kan han inte klaga på att han är trött på passen nå mer. När han låg först i spåret höjde han sig mer än vad jag sett någon annan göra.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar