fredag 10 april 2009

Bästa och sämsta

Körde årets onödigaste pass med Oscar i förrgår. Vi rullade ut på eftermiddagen. 10 minuter innan vi skulle träffas ringde han för att säga att det regnade. Jag hade börjat bytt om och tyckte inte det regnade så farligt mycket så vi körde ändå. Vi skulle bara rulla lite. Rulla ska vara njutning och det var det inte när vi blev pissblöta och skitiga omgående. När vi rullat en timme åkte vi förbi lugnet för att träffa Nilsson som skulle köra intervaller. Intervaller är helrätt i regn! Rulla i regn är det bara idioter som gör.

Träningen trappades upp ett snäpp i intensitet igår. Jag lastade 4*4 min med 5 min vila emellan på testcykeln. 10 watt över personligt rekord klarade jag. Nu vet jag att jag är snabb, hoppas bara jag håller i 2 timmar som kommande lopp kommer att vara. Men närmaste månaden kommer förmodligen bli riktigt grym i alla fall. Eftersom detta är stenhårda pass över syra tar jag helst 2 dagar lugnt emellan. Så idag körde jag rulltur med Jeppe. 3 timmar plus fika i Sågmyra såklart.

Sovrummet börjar ta form också. Färgen är på och nu ska bara nytt golv in. Det är ju helg nu, då ska man inte jobba så antagligen blir det klart i veckan.

Glad Påsk/Magnus

1 kommentar: