söndag 12 april 2009

Tungtrampat

Mycket cykel idag. Träningstävling i morse och nyligen hemkommen från Köpmanskrogen som isade Paris Roubaix på initiativ från Stefan Määttä. Det var riktigt trevligt att lasta Kebabrulle och njuta av landsvägscykling när den är som bäst. Träningstävlingen gick väl sådär. Körde en sliten singel 44 klinga på den backiga banan på Jungfruberget. Tappade ofta greppet över rötterna när jag skulle över dem med 30 i kadens. Fick även hoppa av cykeln flera gånger då kättingen inte ville ligga kvar. Många bortförklaringar för att jag var klen på en TRÄNING men jag måste ju skylla på nått annat än benen nu när dom är så fina. Bleckur körde imponerande och kommer att bli farlig i Mjölby till helgen. Öijer tog en massa kort under träningen då han var sjuk. Förklaringen till att inga bilder hamnar på vår sida är att Mattias "underställsmannen" Nilsson körde med just understället som armvärmare och jag i gamla paltor från 08:a.

Igår rullades det runt Runn. Jag och Jone låg på hjul då vi körde MTB, Djurback och Jeppe körde racer. Jone som besitter en enorm talang tog hem alla skyltspurter utom två. Visst det kan ha varit så att det oftast bara var Jone som spurtade men all träning i Falun är tävling. Eller inte...

Mitch på Pedalogerna kämpar för att vi ska få våra nya kompaktklingor till helgen. Danskar är dock tröga nu runt Påsk och då menar jag hela veckan innan och antagligen veckan efter också. Men snart ska Dura Ace partierna på, så är det bara!

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar