måndag 8 juni 2009

Raumerittet

Efter starten gått gick ångloket Geir Lien upp ganska omgående för att hålla fart den första milen som gick på asfalt. Första skogspartiet kom efter 1,5 mil. Då såg jag att de flesta av norrmännen hade problem med den tekniska stigen. Jag skruvade upp farten när jag såg detta och fick Nilsson och vår norska kollega Ole Christian Fagerli med mig. Perfekt! Nu var det bara att hålla jämn hög fart för att säkra segern. Tyvärr orkade inte Ole Christian med farten och fick därför släppa oss efter cirka 40 km.



Bild från en Norsk stig. Inte lättåkt direkt.


Vi fick inga baktider så vi ångade på i hög fart ända in i mål och blev därför nästan 6 minuter före trean. Glädjande nog klarade Ole Christian som blivit ikappåkt sista milen att sopa hem spurten. Bara Team Kalas/Raumerritter på pallen alltså. Snyggare än så blir det inte på en hemmatävling.

Efter loppet körde vi handduksdusch för att spara tid. Runt sextiden kom vi iväg med destination Norberg. Var i Norberg strax efter 23 för välbehövlig sömn inför söndagens Lida Loop.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. En sak fick jag i vart fall lära mig under resan mellan Norge och Norberg. Mange dricker! Men inte så mycket under racen men väl efter. Många Värmlandsgranar kommer att vissna till hösten.

    På tal om resa i bil. Den som iponerade mest under hemresan var "Skalman" Nilsson. Han var vaken merparten av resan. Dock somnade han strax efter Torsby. Men när ordet mat nämdes bland oss vakana så kvicknade han till...
    Han är ett unikum i sig. Och var han fått mat- och sovklockan i från det vet jag inte men den fungerar och ger Pang Pang

    SvaraRadera
  2. Grymmt graps! Synd på tragedin på Lida Loop....

    SvaraRadera