söndag 14 juni 2009

Rinnande snok

Medans Mange är nere i Borås och ställer av grabbarna grus sitter jag hemma i ett regnigt Falun med en rinnande näsa och en torr hals som behöver minst ett glas whisky per kväll för att kunna fungera så pass att man kan somna. Pust. Det är drygt att vara sjuk och veta att det är regn, lera och skitkul att cykla nere i Borås.

Tur att Mange försvarar vikinga hedern iallafall.

Team Kalas har ett motto utanför cykelsadeln också..


Nyfikna på tävlingsprogrammet fram till SM?
Nästa helg blir det troligtvis Solleröloppet.
Den 28/6 kör vi Ränneslättsturen nere i Eksjö.
Den 5/7 kör vi Kalas XC Challenge i Norberg.
Sedan åker jag vidare mot Holland för att rejsa EM. Tyvärr blev inte Långloppscupsledaren/Sverigecupledaren och bäste svensk på världscupen i Offenburg uttagen. Hur det kommer sig vet jag inte. Men det är dåligt. Riktigt jävla dåligt.
Men Mange är inte den som bryter ihop. Tror nästan han kommer cykla ännu snabbare på SM bara för att han inte blev uttagen.

So long
/ Snorungen

3 kommentarer:

  1. Riktigt dåligt att inte Mange blev uttagen. Krya på dig MTB-Nilsson

    SvaraRadera
  2. Ja krya på sej Herr Nilsson, mer wirre bah! Men jag kan meddela att leran i Borås på lördan inte var så kul som du tror... Inte på mina däck iaf... Söndagens kedjebrott var iofs. inte heller kul. Går bra nu...

    Och no offence grabbs, men d e väl top WC 30-nivå som gäller till mästerskap va? :-p

    Ses på Sollerön? /Fikamannen

    SvaraRadera
  3. Calle: Både du och jag vet att det är en tolkningsfråga väl? Förra året skickade de en sopa. I år har samma sopa blivit mycket bättre. Det är vad jag tycker. Finns dock de som anser annat.

    SvaraRadera