måndag 5 oktober 2009

Bästa Vistahelgen någonsin

Jag tog mitt förnuft till fånga efter Långlopps SM. Beordrade mig själv vila och absolut cykeltävlingsförbud i en månad. Så jag åkte till avslutningstävlingen Vista som supporter.


Det blev en tidig avfärd kl 06.30 ner mot Jönköping och Vista.

Väl på plats efteranmälde jag Oscar och Nilsson. Jag hade min supporterkumpan Jesper med mig. Dagen till ära hade vi blivit försedda med tutor från Kalas.


Nilsson hade en uppgift för dagen. Att vinna första varvet men det var inte ens nära att hända eftersom Wengelin käkat startgas till frukost. Men som ni ser så är det inget fel på Nilssons humör trots detta.


Efter några varv hade jag och Jeppe tagit oss ut till banans finaste plats mitt ute i skogen.


Vi blåste i tutor och hejjade för allt vad tyglarna höll. När Wengelin körde förbi på sista varvet så klagade han på att vi packade ihop istället för att hejja. Då drog vi på såpass att han stod på öronen i den hala utförslöpan.


Vissa släpper visst på alla spärrar när säsongens sista race är avklarat. Eller var det gott om Hackspettar vid prisutdelningen.


Nilsson blev sexa. Vid den tidigare prisutdelningsbilden hade han åkt till duschen. Jag fick därför äran att välja pris. En fin CAT-keps som han använder flitigt numer. På bilden visar han att hans säng är riktigt bekväm.


Detta kort togs efter en mindre kaffeincident på Pressbyrån. Jag ställde nämligen en liten kopp under kranen och tryckte på knappen jag trodde var liten kaffe. Det var dock en stor Latte. Men personalen räddade snabbt upp misstaget och bytte mugg medan jag förvånat såg på.


VänsterjusteraEftersom kanelbullens dag inföll på söndagen så sparade jag min bulle. Den var riktigt god men något torr.


Idag sprang jag intervaller med stortalangen Jonatan Steen. Jag ställde skåpet hänsynslöst och brutalt. Det var lite skillnad mot när vi sprang runt tippen för en vecka sedan. Då hade jag så ont i benen att jag ville gå varje gång det inte lutade uppför.

Nu ska jag fortsätta med min viloperiod.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar