söndag 18 oktober 2009

Startstöten som gick fel!

I avsaknad av vurpjeppe så höll jag i den fanan idag. Tänkte jag pressa Jens och de andra från start idag. Så i en kurva tidigt på första varvet så lastade jag på för stöt.

Jag hann inte ens börja svänga innan framhjulssläppet var ett faktum. Foto: Henrik Öijer

Lägg märke till Lars otroliga stilmiss. Foto: Henrik Öijer

Bara armar och benvärmare är inte ok. Eller? Foto: Henrik Öijer

Behöver jag säga att jag inte tog idealspåret? Foto: Henrik Öijer

Snabbt uppe i alla fall. Foto: Henrik Öijer

In i gruppen som femma är ok i alla fall. Foto: Henrik Öijer

Hoppa upp på hojjen från fel håll är bra att kunna ibland. Foto: Henrik Öijer

Fler bilder finns som vanligt på CX-Cupens sida.

Första varven var riktigt sega för mig men då skötte Nilsson stötandet. Han hade en ok lucka ett tag men Jens jagade ganska enkelt ikapp. Wengelin var en annan som lade in ett par fina hårdkörningar. Jag beslutade mig för att stöta efter ca. 35 minuter och fick då med mig just Wengelin. Han höll fin fart när jag vinkade upp honom. Dock fick han sedan lite problem med farten när jag gick till spets. Synd för vi hade antagligen kunnat hålla fin fart tillsammans. I samband med min stöt hörde jag efteråt att Jens hade ett lössittande däck och besökt depån. Inte fel med gratismeter.

Sedan höll jag ett avstånd på 7-12 sekunder i några varv. Jens verkade lite plågad men seg som han är så kom han ikapp. Fick lucka men på sista varvet kunde jag ta in lite igen utan att riktigt få ryggkänning igen.

Andraplatsen känns lite tråkigare idag. Men lite nöjd är jag. Nilsson körde in som 4:a, ingen förändring där heller från gårdagen. Nästa helg hoppas vi på vinst.

4 kommentarer:

  1. Nu måste jag få förklara mig här. Fick tempodräkten i helgen och gjorde premiär i den i söndags. Upptäcker då att benen är mycket kortare än på mina cykelbyxor, vilket medför att cykelranden syns extremt mycket. Väljer då att köra med benvärmare och för att inte bli för varm avstå armvärmare ;) /Lars

    SvaraRadera
  2. Haha bättre med en bortförklaring än ingen alls hehe. Nädå det är sant det är bättre med benvärmare än att visa 5 cm extra så randen syns. Jag lyckades ju både fastna i hojjen och ramla så byxorna gled upp. Vi måste kanske skaffa nån sorts stay-downs??

    /Darvell

    SvaraRadera
  3. Jag hörde från publiken att du åkte och rättade till byxan under loppet Magnus. Pluspoäng på det.

    SvaraRadera
  4. Såklart jag visste ju att mästerfotograf Öijer var ute och luftade optiken.

    /Darvell

    SvaraRadera