fredag 16 oktober 2009

Talang?

Jaha då har jag ett riktigt cykelpass i mig sedan LL-SM för en månad sedan. Skulle köra träningstävling i onsdags men då skar mitt gamla vevlager på väg upp till Lugnet. Igår var planen att testa nya hojjen men jag var klar med den kl 18 så det blev ingen träning då heller pga mörkret. Men jag ska faktiskt upp en sväng på Lugnet för att testa nya bågen nu.

I helgen visar det sig om jag är en talang eller inte. Jonathan "talangen" Steen brukar sällan träna mer än en vecka innan tävling och han brukar lyckas riktigt bra. Vi båda har inandats Skuggarvsluften nästan hela vårat liv. Jag hoppas vi är så lika att det funkar bra för mig i helgen också.

/Darvell

5 kommentarer:

  1. Jag erkänner. Bilden på adams blogg är fejk! Ville liksom inte att alla cyklister skall tro att vi skidåkare kan vara lika proffsklädda som ni och "förstöra skidimagen".
    5 min efter denna bild tog jag av mig "skalet" och vips kom senaste Kalaskollektionen fram:) Hoppsan sa Adam!:) Var de nån som pep om att de var kallt idag...:)

    Känner att vi kan lära av varandra cyklister. Om du Darvell lär mig att åka 6h med EN halv vattenflaska en sommardag, så ska jag lära dig lite hårdhet med 4h i "lite sämre väder":) ha ha. Dessutom har jag klädtips i detta väder. Hört talas om de senaste vita lite luriga skoöverdragen?? Så slipper ni behöva 80-taletsknep med plastpåsar!

    Kanske ska låna i helgen? Då vinner du mer överlägset din talangjävel:)

    /Kalle G

    SvaraRadera
  2. Haha det är bra att du håller skidimagen vid liv.

    Ska vi ha med en halv flaska vatten så ska det vara gammalt vatten vi inte vill dricka utan bara ha med som barlast. Luriga skoöverdrag har jag aldrig hört talas om. Plastpåsar är för bortingar men använder mig av neoprenöverdrag när det är riktigt svinigt ute. Idag var det dock så varmt att jag körde tunna men något flossade.

    Är det hårdhet eller dumhet?;) Ok 4 timmar i regn kan du få bjuda på men då kör vi fullt ös hela tiden. Gärna på skidor. Synd bara att jag skulle dö efter 1 km i din fart bara.

    På Cyclocross tävling använder vi ALDRIG skoskydd. Är det över 0 grader kör man aldrig långbent. På tävling går alltså prestationen före bekvämligheterna.

    /Den ofrusna Kalascyklisten

    SvaraRadera
  3. Tur att du är från Skugg adam!

    SvaraRadera