tisdag 13 oktober 2009

Vila. Check!

Äntligen är jag tillbaka på hojjen. Har under dessa tre viloveckor löptränat 3 gånger. Eller ja löptränat kanske det inte får kallas men jag har stapplat mig fram ett par gånger med en mil åt gången. Gick helt värdelöst båda gångerna men när jag tredje gången sprang intervaller istället ändrades synen på löpning något. Från astråkigt till tråkigt. Vissa kanske undrar varför jag utsätter mig för detta. Jo eftersom det krävs lite löpsteg inom cyclocross så försöker jag träna detta ibland. Dessutom blir det ännu roligare att cykla när man vet att löpning är en riktigt trist träningsform.

Sm Tempot i Falun. Foto: Daniel Asplund

Idag kördes första passet. Jag började med Nilssons väggenrunda. Vi låg på i en bra fart och blev ändå aldrig riktigt krispiga. Helt klart över förväntan! Det var snö i dikena vid Norr Lindberg men strålande väder gjorde ändå turen till en riktig fintur.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar