onsdag 12 augusti 2009

Cykelglädje

Jag och Valpen piskade cross-stigar i 4 timmar idag. Halvägs landade vi i Nilssons stuga i Krusbo för fika och kika på en BMX hans bror Johan skulle köpa. Jag föreslog att han skulle skaffa en Haro Bike. Ynglingen Johan hade dock inte koll på detta "old school märke" som han kallade det. Haro är väl inte så hett nu kanske vad vet jag. Men jag har för mig att Dave Mirra och Mat Hoffman körde på dessa cyklar på min tid och dessa herrar kunde sin sak.

Dagens pass var i alla fall grymt. Vi tävlade i att klara uppförsbackar. Sån tur var så blev det 2-2 så ingen började grina. Passet avslutades med något som är ännu grymmare än cross-stigar nämligen freeride helt utan stig. Vi hittade en rejäl mossbeklädd kulle på ca 50 hm att leka på. Shit va kul det var och terrängen var asfin en bit upp men blev lite knivig i botten eftersom det var lite väl mycket sten. Det är sånna här pass vi behöver för att hålla cykelglädjen uppe såhär i slutet av säsongen.

Nu till helgen kör vi Cykel Vasan. Det ska bli riktigt skoj. Det ryktas om att två grymma herrar ska samarbeta Kan bli riktigt farligt men vi är väl förberedda och kommer definitivt ge dom en match. Därefter tar Nilsson en lugn helg medans jag åker ner till Graz för marathon VM. Där blir det mycket höjdmeter och brutal fart. Ser fram emot detta.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar