fredag 14 maj 2010

Etapp 2

Etapp 2 avgjordes 500 meter från vår dörr på en kulle som arrangörerna lyckats klämma ur 257 höjdmeter per varv på. Totalt fem varv kördes och tävlingstiden låg på en timme och 15 min ungefär. Precis som ett XC ska vara. När vi väl ställt upp oss på startlinjen enligt en massa gastande från italienska kommisarer så var det dags för start. Med två min kvar så försökte den bakre halvan av startfältet att åka fram några meter. Detta gillades inte av kommisarierna och det blev ett jäkla liv på allt och alla. Så starten blev framflyttad några minuter och sedan small det till. Både jag och Mang kom iväg hyfsat och avancerade uppåt. Med en så kort tävlingstid så gäller det att var på hugget hela tiden och detta verkade passa både mig och Mange. En fjärdeplats för Herr Darvell och själv körde jag in på en sjätteplats. Jennie gjorde en exemplariskt första dag på sitt nya jobb som chefsmekaniker/langare/diskare/matlagare/R2blandare.

Nu är jag heeeeelt slut och tänker somna som ett släggat vildsvin.

Gonatt / Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar