måndag 17 maj 2010

Etapp 4 och totalt

Igår kördes fjärde och sista etappen av Tour International de la Ville d' Aoste. Start och mål var mitt inne centrum och banan gick således i stadsmiljö med några få meter gräs och resten asfalt och kullersten. Redan på första varvet i första stigningen kände jag att de skulle bli ett tufft race. Benen var inte med mig och jag tappade en hel del på dom fyra första varven innan jag tog mig i kragen och tryckte ur det sista jag hade på femte och sista varvet. Mange körde stabilt och låg med andra gruppen hela loppet och kom imål på en 13de plats. Själv gled jag in två ljusår efter. Totalt blev Mange 12a och jag 14de. Synd för Mange då han troligtvis hade kunnat blivit tvåa totalt om materialet hade hållit ihop för honom på etapp tre. För min egen del är jag nöjd med torsdagens prologetapp och etapp två i fredags. Etapp tre och fyra var inte mycket att hänga i julgran men jag gräver inte ner mig utan ser redan fram emot världscupen i Offenburg på söndag där det ska köttas mer än någonsin.

Efter ett etapplopp är det alltid lika gött med grillat.

Om ni inte redan sett det så har vi (Mange) lyckats koda upp våran tävlingsplanering till höger en bit ner på sidan. Så om ni vill ha koll på var vi härjar runt så kan ni slå en titt där. Resultat kommer också att fyllas i.

/ Nissepisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar