tisdag 10 februari 2009

Hemmåt

Sånt här slipper Nys göra dan innan tävling.

Det är inte bara Nys som slipper tvätta sin cykel. Alla utom två galna Svenskar på turné slipper göra i ordning sina cyklar efter och innan race. Efter dom provåkt banan ger dom cykeln till en av mekanikerna och hoppar in i en varm husbil och kollar tv istället. Jag och Mattias åker runt för att leta på ett ställe att tvätta cykeln på. Sen sätter vi oss i bilen och väntar på att det är dags att värma upp. Men vi blir hårdare än dem så vi gråter inte.

Mattias missade starten i söndags pga en arrangörsmiss. På nätet stod det att U23 startade 13.30 men när han kom till starten 13.20 så hade alla andra redan startat. Kvar stod en kommissarie och ryckte på axlarna när Mattias frågade vad som var fel.

Min start gick när den skulle och jag kom iväg hyfsat. Sen plockade jag några placeringar varje varv på den leriga och tekniska banan. Är grymt nöjd med min 22:a plats.

Vi pratade med Sunwebs mekaniker som för övrigt har en syster i Grycksbo. Han tyckte vi hade för mycket luft i däcken. Jag hade 1.9kg men då sa han att Nys kör på 1.6 idag. Jag släppte ur så jag hade 1.7-1.8 nånting och det tyckte jag var perfekt. Innan start kunde vi se att det var fler som funderade på däckstryck. Alla proffsen klämde nämligen på varandras däck precis som vi gör hemma innan start.



Här har vi lämnat Hoogstraten för att ta oss 40 mil norrut till Bremen och boende på Formule 1 som är ett hotellkedja som har precis likadan inredning vart man än kommer i världen. Inte det roligaste att bo på men ska man bara sova och sen åka vidare så är det perfekt boende.



När vi skulle fylla bensin på väg hem såg vi att det var på samma ställe som när vi åkte ner. Tyvär på fel sida autobahn så det blev inget Curry and Coke denna gången heller.



Innan Ludvika och Saaben skickade på fint. Shit vad vi längtade hem när bilden togs.

1 kommentar:

  1. Ska ni ner på en sådan turne nästa år med så hör av er i tid så kanske ni kan få med er mig som mekaniker för bra pris. :)

    SvaraRadera