lördag 7 februari 2009

Ursäkter my ass

Idag trodde jag att jag cyklade fort, riktigt fort. Men det visade sig att jag hade fel. Eller jag cyklade säkert fort, men 25 st cyklade ännu fortare. Skit samma. Jag är nöjd med loppet även om jag hade hoppats på en topp 20 placering. Det är ju inga vanliga Svenssons vi tävlar emot direkt. Man kan ha en massa ursäkter efter ett lopp när man inte vinner. Men hur många man än har så spelar de ingen roll. Det som står i resultatlistan ändras inte över att man gnäller över att man fått stå sist i starten eller att man har sovit dåligt eller vad de nu kan vara. Så har jag fått lära mig i alla fall. De blir nya tag redan imorn då det vankas Super prestige rejs. Sedan hemfärd. Ska bli gött att komma hem lite och vila upp sig inför Cypern som är nästa avstamp i cykelkalendern. Men först kanske årets viktigaste lopp, Snödrevet i Norberg den 14 Feb. Jag ska fan vinna.

Stek hårdare!

1 kommentar:

  1. Hejar på er båda. Ska absolut inte fundera på att ens ta i en cykel med tanke hur bra resultat ni får. Får hålla mig till gymmet och crosstrainer-maskiner. Vi ses på Alla Hjärtansdag, killar. ;)

    SvaraRadera