fredag 13 februari 2009

Sälen

Dagen började med att tre galningar intog Vibes, jag, Nilsson och Oscar. Efter det ville Oscar ha med mig ut på isen så vi fixade så jag fick låna ett par pjäxor utav Adam Steen som är en av alla fina skidåkare från Skuggarvet. Eftersom pjäxorna satt så fint på mina fötter så bjöd Adam mig på Atomic pjäxorna. Så nu är jag hans hjälpryttare/vattenbärare på Vasaloppet livet ut.

Jag hade sånt tryck att det blev en fruktansvärd sprickbildning efter mig i isen. När vi vänt längst bort på isen så körde jag i dessa sprickor två gånger så jag stöp. Landade på bröstet bägge gångerna och gjorde sälen ala Anja Persson. Synd att jag inte hade passerat mållinjen bara.

Imorgon är det Snödrevet i Norberg och första tävlingen i Team Kalas färger som gäller om det inte är för kallt. Tänkte passa på att köra för vinst nu när jag har fina ben. Nilsson är lite snuvig så han står över.

/Darvell

6 kommentarer:

  1. Synd för dig med punkan. Nu gick ju Jakobsson o vann.

    SvaraRadera
  2. jag hoppas inte det är Varpan du förstört... då kanske Anet kommer å jagar ner dig!

    SvaraRadera
  3. Grymt, man känner sig ju hedrad :)

    SvaraRadera
  4. Det här funkar inte... uppdatera mera!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Sofia. Var har ni tagit vägen? Dagens hån av Öijer med ju, håller inte.

    SvaraRadera