fredag 27 februari 2009

Skitdag

Nu är Cyperns etapplopp igång. Idag var det tempo ett varv på den 7-8 km långa XC-banan. Imorgon är det Point to point på 41 backiga kilometer och på söndag avgörs det med ett XC-lopp.

Jag hade en dålig dag. Slog ur nästan all luft i en kompression i första riktiga utförsbacken. Körde på sladderdäck tills det var ca 2km kvar. Då körde jag hål på däcket på riktigt. Men jag fortsatte köra så gott det gick på tomt bakhjul, det är ju trots allt ett etapplopp. Tog mig tillslut i mål som 29:a över 2 minuter efter Emil Lindgren som vann etappen.

Nu har jag haft en dålig dag här på Cypern, jag tänker inte ha fler. Imorgon är det mycket höjdmeter så då ska jag plocka massor med tid och placeringar.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Med tubdäck hade du aldrig slagit ur någon luft. Men det vet du ju redan.

    SvaraRadera
  2. Kör hårt! Håller på dig.

    SvaraRadera