söndag 22 februari 2009

Trötting

Nu är första racet på Cypern avklarat. Ett långlopp med massa höjdmeter. Wetterhall skickade på bra i början så jag fick släppa efter halva startbacken. Emil släppte också men körde ikapp utför. Tyvärr punkade Wetterhall efter ca 20 km och lyckades inte laga så det var kört för en fin placering för honom.

Jag var totalväggad sista tre kilometerna och det är Emils fel. Han punkade med milen kvar och hade lagat precis när jag kört förbi. Sen lastade han på allt vad som fanns. Jag hängde på tills mina ben tog tvärnit i en liten slakmota. Jag led in mot mål och fick släppa förbi en åkare sista 100 meterna. Han körde ifrån mig med 7 sekunder på 100m trots att jag körde fullt. Emil körde ikapp och förbi killarna som låg i täten efter han vurpat. De var 50 sekunder före mig när jag åkte förbi Emil. Han är grym. Jag rullade in som 5:a. Mattias kom på 17:e plats och är inte jättenöjd över detta direkt. Han är ju ung och lovande så jag tycker han gjorde det bra men han kan bättre.

Vi har båda varit riktigt slitna efter crossäventyret så vår träning har varit minimal under de senaste 2 veckorna. Med denna uppladdning är jag nöjd med min 5:e plats och hoppas på stigande form till kommande tävlingar.

Snart ska gänget inta kolgrillen med dess fina souvlaki. Det har jag längtat ett år efter.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar