tisdag 17 februari 2009

Det ligger på

Oj vad ni har längtat efter oss. Men vi ska bättra oss. På torsdag drar vi till Cypern så det ligger på lite nu. Vi ska göra grymma resultat på Sunshine Cup och träna massor i den härliga miljön. Vi kommer som vanligt att bo med den föredetta kaptenen Kartan och dom andra grymma pensionärerna på Kition hotell. Kartan har fått sitt smeknamn av oss eftersom hans största intresse är just kartor. Hans syns ofta smygandes runt hotellet i sin jacka med världskartan tryckt på. Annars är det vanligast att han ligger uppe vid poolen och steker i sina Speedos. Såklart har han även där någon fin karta med sig att visa. Sist visade han mäktiga berg vi borde cykla i på en 2*2m stor karta över Iran/Irak.

Tävlingen i helgen gick inget vidare. Kändes som jag kunde göra vad som helst med benen jag hade dagen till ära. Men efter 1-1.5 mil så punkterade jag. Hade ett slitet tubdäck på ett helt slutkört hjul så jag fortsatte cykla tills jag mötte Kalas Jonas och Nilsson ute i skogen efter nästan en mil till. Enligt dom hade jag halva loppet kvar så det var inget svårt beslut att sätta sig i den varma bilen istället. Jag tog mest detta lopp som en kul grej så jag grinade inte floder direkt. Men det var dom grymmaste vintervägar jag cyklat på. Plogade ett par dagar innan bara för racet och dessförinnan var vägarna helt orörda. Vann gjorde Janne J, grattis!

Nu ska jag meka ihop cykeln. Rock on/Darvell

1 kommentar:

  1. Tack Magnus o lycka till där nere.
    Du verkade sjukt stark så osis där.
    Men som sagt viktigare lopp kommer ju.
    hoj!

    SvaraRadera