söndag 1 februari 2009

VM i skallning


Sådär. Då var vi hemma igen efter en liten tripp över till Holland och VM i cykelcross. Hårda tävlingar och snabb bana sammanfattar allting kort. Min insats får vara godkänd enligt mig själv. En startposition i mitten av fältet och ett trångt och tufft startvarv gjorde att jag åkte ner både i backen och i fältet. Efter 2 varv började jag sakta men säkert plocka placeringar för att sedan skalla en åskådare som stack ut huvudet för långt över kravallstaketet. Hann egentligen inte uppfatta vad som hände förrens jag kände hur hjälmen satt snett och huvudet dunkade. Vill inte tänka på hur ont personen jag skallade har. Men en sak är säker - Han/hon lär aldrig sticka in huvudet för långt någon mer gång. Efter den lilla incidenten plockade jag placeringar varje varv och gick över mållinjen som 33a. Inte placeringsmässigt nöjd men kroppen känns bra och det är fler race här nere, så jag hinner bju. Idag har jag servat kungen. Han körde bra med tanke på hur sjukt snabb banan var och att åkarna här nere är sjukare än sjukt snabba.
Varit rätt mycket dötid i Holland utan internet. Tur att Prison Break finns och förgyller livet. Shit vad bra det är.

p.s Niels Albert är sjukt snabb. Dessutom min nya idol. Trodde inte man kunde se ur som den ständigt uppgivna lillgrabben i Sjätte sinnet och cykla snabbast i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar