onsdag 18 februari 2009

SLAKT

Idag blev jag slaktad. Mald. Sönderkörd. Krossad. Förnedrad och jävligt, jävligt trött. Att köra distans med Mange är ingen lek, det vet jag sedan tidigare. Men idag funderade jag till och med på att aldrig mer cykla med han. Efter 1 timme började jag bli lite trött. Efter ytterligare 30 min la jag mig på hjul. Efter 2 timmar började jag tänka på mat, då var det kört. Efter 2 timmar och 20 min skiljdes vi åt och jag hade 14 km hem till Falun. Bland de jobbigaste 14 km jag varit med om. Efter att ha vinglat i snigelfart i 15 min var det dags att försöka få i sig sportdryck eller rättare sagt isen. Påminde mycket om när jag var liten och var och badade på Lugnet, då kunde man köpa en sorts dricka som hette "Is Slush". Den var skitgod och smälte alltid i solen. Min "Is Slush" idag ville jag döda. Petade med tunga och fingrar och alltmöjligt för att få ut sörjan från flaskan. Slutade med att jag hällde ut halva flaskan i handsken och tuggade i mig sörjan för att kunna orka cykla ytterligare 15 min innan det var dags för samma procedur igen. Hann fundera en hel del under min sista timme på sadeln. Kom till den beryktade Jämmerdalsbacken och beslutade mig för att ta en drickapaus mitt i backen för att orka sista delen. När jag var 50 meter från lägenheten kommer det en backe(läs liten höjd, 1 meters stigning). Där sa det pang och jag såg rosa elefanter ovanför huvudet och jag klev av cykeln och började gå. En gubbe stod och tittade på mig och frågade om jag cyklat långt. "Åt helvete för långt." Var allt jag orkade få ur mig. Väl hemma så fick jag i mig en cola, en flaska R2, ett halvt russinpaket, 5 bars och lite strösocker på en tid under 3 min. Att komma i duschen var nästa kraftprövning då jag har ett badkar. Alla vet hur högt man måste lyfta benen för att komma i. Oerhört jobbigt. Mange då undrar ni? Ja han är nog ute än. Slaktarn från Skuggarvet ville ju ha sina timmar i boken. Fan när jag blir stor ska jag bli som han, slakta småbarn som mig och kunna säga att man tog i "lite grann" när man kör uppför Vidablick och vinner Mörksuggan.

4 kommentarer:

  1. Du skulle åkt med mig hemåt som du sa alltså.

    Invig Cypern åt mig. Hoppas att ni krossar motståndare på söndag!

    SvaraRadera
  2. Grym historia. Han kan den där "Magsnus", du får väl ta ut honom på en skidtur som han sällan kommer glömma!

    SvaraRadera
  3. Man kunde leva sig in i väggen....
    såg framför mig hur du åt ur handen...

    R

    SvaraRadera
  4. Gött jobbat, starkt av dig att inte lägga dig i ett dike och sova lite utan gå hem istället. Kör hårt på Cypern nu, kanske ifrån Darvell t o m? :)

    SvaraRadera